pon., 24/07/2023 - 10:00
Kod CSS i JS

55 badaczek i badaczy z całej Polski otrzyma ponad 2 mln zł na realizację pojedynczych działań naukowych, takich jak badania wstępne, pilotażowe, staże naukowe oraz wyjazdy badawcze i konsultacyjne. Przedstawiamy wyniki konkursu MINIATURA 7 dla wniosków złożonych w kwietniu.

W tej rundzie konkursu MINIATURA 7 najwięcej działań zostało zakwalifikowanych do finansowania w grupie nauk o życiu. Swoje badania w tym obszarze zrealizuje 24 naukowczyń i naukowców. Wśród nich znalazły się działania, które odpowiadają na wyzwania związane z rosnącą antybiotykoopornością. Dr inż. Ilona Foik przeprowadzi badania wstępne/pilotażowe w Instytucie Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk na temat roli drobnoustrojowego wolnego pozakomórkowego DNA i katelicydyny w odpowiedzi bakterii na antybiotyki stosowane w leczeniu zapalenia układu moczowego o charakterze wielobakteryjnym. Dr Leszek Kadziński z Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego będzie rozwijać zagadnienia badawcze w obszarze terapii fagowych, wykorzystujących bakteriofagi (wirusy atakujące wyłącznie bakterie) do walki z zakażeniami bakteryjnymi. Naukowiec będzie pracować nad „tarczą krzemionkową”, czyli poprawą stabilności i skuteczności endolizyn bakteriofagów poprzez uwięzienie ich w kompozytach krzemionkowych.

W grupie nauk humanistycznych, społecznych i o sztuce finansowanie otrzyma 17 działań. Wśród nich są badania dotyczące sytuacji i okoliczności, w których pojawia się stres w naszym życiu oraz sposobów radzenia sobie z nim. Dr Paweł Ziemiański z Politechniki Gdańskiej zrealizuje badania nad negatywną stroną zaangażowania w prowadzenie działalności przedsiębiorczej wśród założycieli start-upów. Z kolei dr Krzysztof Stanisławski z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie dzięki finansowaniu w konkursie MINIATURA zajmie się opracowaniem i walidacją sytuacyjnej wersji Kołowego Inwentarza Radzenia Sobie ze Stresem – jego autorskiej propozycji integracji rozmaitych zmiennych opisujących radzenie sobie ze stresem.

W grupie nauk ścisłych i technicznych swoje działania zrealizuje 14 badaczek i badaczy. Dr inż. Katarzyna Witt z Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich będzie pracować nad syntezą nowych nierozpuszczalnych w wodzie β-ketoimin otrzymanych z pochodnych β-diketonów i aminosilanów, zdolnych do wiązania jonów metali z roztworów wodnych. Jej badania mogą mieć istotne znaczenie środowiskowe, np. w kontekście usuwania metali ciężkich lub odzysku metali szlachetnych z roztworów wodnych. Dr Andrzej Giza z Uniwersytetu Szczecińskiego przeprowadzi badania pilotażowe dotyczące wpływu sztormów na sezonową zmienność siedlisk bentosu (organizmów żywych związanych z dnem środowisk wodnych) oraz morfologii brzegu.

Listy rankingowe MINIATURA 7

Lista nr 3 w .pdf

Finansowanie w grupach nauk:

  • nauki humanistyczne, społeczne i o sztuce – 408 042 zł
  • nauki ścisłe i techniczne – 627 448 zł
  • nauki o życiu – 1 054 222 zł

Łączna wartość działań, które znalazły się na trzeciej liście rankingowej w konkursie MINIATURA 7 to 2 089 712 zł.

O konkursie MINIATURA 7

Celem konkursu MINIATURA jest finansowe wsparcie działania naukowego służącego przygotowaniu założeń projektu badawczego, który zostanie złożony w innych konkursach ogólnokrajowych lub międzynarodowych. W konkursie można uzyskać od 5 000 do 50 000 zł na realizację działania naukowego trwającego do 12 miesięcy. O finansowanie mogą ubiegać się naukowcy z doktoratem uzyskanym nie wcześniej niż 1 stycznia 2011 r. (z wyjątkami, opisanymi w regulaminie). Muszą oni być zatrudnieni w podmiocie wskazanym do realizacji działania oraz posiadać w swoim dorobku co najmniej jedną opublikowaną pracę lub co najmniej jedno dokonanie artystyczne lub artystyczno-naukowe.

Środki przeznaczone na realizację działań w konkursie MINIATURA 7 są dzielone proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których prowadzony jest nabór wniosków. Trwa ostatni miesiąc naboru wniosków – w tej edycji wnioski można składać do 31 lipca 2023 r. do godz. 16.00.

Decyzje wysyłane są wnioskodawcy w formie elektronicznej na wskazany we wniosku adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP ePUAP). W przypadku braku decyzji należy sprawdzić poprawność adresu ESP podanego we wniosku. W przypadku podania błędnego adresu należy skontaktować się z opiekunem wniosku podanym w systemie OSF.